Две жени свидетелстваха срещу част от членовете на чат стаите

Две жени дадоха показания, че са били сексуално насилени от членовете на противоречивите чат стаи, включващи Чонг Джун Йонг и Че Джонг Хун.

на 18-ти април 2019 година първата жена излезе наяве и свидетелства, че е била насилена от замесените в чат стаите хора.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Обсъждане на сексуално насилие.

Според ексклузивния репортаж на репортера на SBS funE – Канг Кьонг Юн на 18-ти април, жена идентифицирана като „А“ е заявила, че със закъснение е потвърдила чрез гласови записи, снимки и разговори, разменяни в чат статиите, че е била сексуално насилена от 5-ма мъже включително Чонг Джун Йонг и Че Джонг Хун. След като е обсъдила положението с адвокат е решила да подаде иск за съдебно дело.

“A” е дала показания, че през март 2016 година се е срещнала с Чонг Джун Йонг, Че Джонг Хун, служителят от „Burning Sun“ – Ким, бившия служител в YG Entertainment – “Хо” и бизнес мен „Парк“ за по питие и е изгубила съзнание. Когато се е събудила на сутринта е открила себе си напълно гола в хотелска стая и Че Джонг Хун е лежал до нея.

Докато „А“ бързо е напускала хотелската стая по това време, на база на последните информации за неуместни разговори и наличието на серия чат стаи, (едва сега) тя е започнала да подозира, че е била сексуално насилена тогава.

Предишният месец тя се е свързала с Банг Джонг Хьон, адвокатът който подаде съдържанието на груповите чатове към комисиите за Анти-корупция и Защита на човешките права. Тя е споменала датата и мястото на инцидента и чрез Банг Джонг Хьон е потвърдила, че в чат стаите присъстват едно гласово съобщение, 6 снимки и разговори намекващи, че е била насилена сексуално.

В разговорите в чатовете, които са били разменени ден след станалото, според твърденията Чонг Джун Йонг е използвал жаргони думи, предполагащи сексуално насилване от няколко извършители и според твърденията Че Джонг Хун е говорел за това как е трябвало да сдържа смеха си, за да насили „А“, докато е в безсъзнание.

Следващата информация е интервюто с „А“, което е имала със SBS funE:

Въпрос: Каква е връзката ти с петимата членове на чат стаите?

“Запознах се с Чонг Джун Йонг през 2012 година чрез познат и познавах „Ким“ от 2013 година. Една от приятелките ми беше двойка със Сънгри тогава, така че имахме навик да излизаме заедно като група. През ранната 2016 година Чонг Джун Йонг ми се обади да пийнем по нещо за първи от доста време насам, тъй като провеждаше фен среща с раздаване на автографи. Петимата члена на груповия чат и аз, общо шест души, пийнахме няколко питиета на три различни места. Бях малко пияна, но имаше още две знаменитости и тъй като ги познавах от няколко години, не се притеснявах много. Казаха ми, че са запазили хотел и искаха да пийнем още там, но веднага след като пих от алкохола (в хотела), изгубих съзнание.“

Въпрос: Какво стана като се събуди?

“Събудих се, тъй като главата ме болеше. Дрехите ми ги нямаше и Че Джонг Хун лежеше до мен, смеейки се. Тъй като нямах никакви дрехи ги попитах „Какво става?“. Те казаха: „Не помниш ли?“ и се изхилиха. Приближиха се до мен, докато бях напълно гола и ме подкачаха с думи като, „Опитай да си намериш бельото“. „Хо“ дори ме побутваше с пръст докато шеговито предлагаше, че трябва да имаме сексуален контакт. Когато им казах да спрат, те ми върнаха бельото. Намерих си дрехите, облякох се и излязох от хотела. Това е, което помня от този ден.”

Въпрос: Не предполагаше ли, че може да си била насилена сексуално по това време?

“Не помнех нищо откакто изгубих съзнание след питието в хотела. Взимах хапчета за паническо разстройство, затова реших че това може да е било (причината да изгубя съзнание). Задната страна на главата ми бе подута, все едно съм (я) ударила нещо. Когато се събудих напълно гола на сутринта, бях засрамена, но не бях наясно какво се случва, не можех да попитам. Когато си тръгнах от хотела, Чонг Джун Йонг, Че Джонг Хун и „Ким“ се свързваха с мен все едно нищо не е станало. Че Джонг Хун дори каза „Ще се видим после“. Бе трудно за мен да попитам прибързано (бел. пр. тоест преди да е имала повече информация).”

Въпрос: Свързали се с тях след като научи за новините относно чат стаите?

“Свързах се с Че Джонг Хун и „Ким“. Когато попитах „Снимали ли сте кадри със скрита камера с мен?“ те казаха, че абсолютно не са. Казаха ми, „Дори не сме говорили за теб (в чат стаите), моля те повярвай ни.“ Дори ми казаха, „Не се тревожи. Нека се срещнем.“ Осъзнах, че е трудно да очаквам искрено извинение от тях или за тях да преосмислят себе си.”

Въпрос: Какво те накара да ги съдиш?

“Болезнено е всеки път като се сетя за този ден. Тъй като е посрамващо и ме наранява, съзнателно опитах да не говоря за станалото тогава. След като видях репортажите за чат стаите осъзнах, че макар да съм ги имала за близки приятели, не е било същото за тях. Нямаше как да не си помисля, че те просто са ме третирали като предмет. Бях засрамена. Надявам се да платят за престъпленията си.”

Въпрос: Как се чувстваш сега, когато си на път да подадеш иск за съдебно дело срещу тях?

“Притеснявам се, че мога да се сблъскам с ответна реакция на действията ми като отмъщение или че полицията няма да проведе качествено разследване. От полицията казаха, че са разследвали чат стаите, но аз никога не бях потърсена от тях. Не знам какво ще стане, ако (петимата члена) кажат, че не са правили подобно нещо. Страхувам се, че самоличността ми ще излезе наяве и хората ще разберат, че аз съм жертвата.“

Досега от полицията твърдят, че не са имали напредък с разследването на Чонг Джун Йонг относно предположенията за сексуално насилие. Със свидетелските показания на „А“ обаче, те официално ще започнат разследване веднага щом тя подаде молбата си за дело.

Когато бяха попитани относно аргументите на „А“ – бизнесмен „Парк“ каза, че „няма общо със случая“ и твърдо отрече обвиненията, че е участвал в извършването на сексуално насилие от множество извършители; „Хо“ не отговори по темата и Че Джонг Хун коментира през адвоката си, че не е вярно, че е бил с „А“ и не е имал сексуален контакт с нея.

Следвайки информацията представена в репортажите, KBS разкри разговори от чат стая, в която петимата мъже са участници, и се намеква, че се потвърждава предположението, че станалото е било дело на множество извършители. Тъй като разговорите са доста тежки и изпълнени с жаргони думи, предпочитаме да не ги превеждаме. Може да откриете извадка от тях в тази публикация.

Няколко дни по-късно още една жертва свидетелства за сексуално насилие от членовете на чат стаите, този път станало по време на събиране извън страната.

На 19-ти април в епизода на предаването на SBS – “8 O’Clock News,” беше изнесена информация, че жена (описана като „И“) е пристигнала в Корея от чужбина, за да даде показания.

През 2016 година „И“ е била поканена на събиране от приятел, който се е познавал със Сънгри. Срещата е била извън страната и е включвала членовете на чат стаите като Сънгри, Рой Ким и бившият изпълнителен директор на „Юри Холдингс“ – Ю Ин Сок.

SBS сподели части от разговор в чат стая, в който Сънгри казва на другите, “Осем бяха подсигурени,” при което член от чата с фамилия „Парк“ отвръща „Уоу, страхотно.“

Макар „И“ да не е познавала мъжете на събирането тя е била поканена заедно с приятелка и се е съгласила, тъй като й е било казано, че ще има отделни квартири за жените. Тя обясни пред SBS, че тези квартири са изисквали код за отключване, който е трябвало да се въведе и само жените ще можели да влязат там.

SBS информира, че посетителите са се събрали в дневната на мъжката квартира за вечеря и са пийнали заедно. „И“ обаче скоро е изгубила съзнание, макар да описва себе си като някой с висок толеранс към алкохола. Нейните приятелки, с които е отишла на събирането са я оставали да лежи на пода в стаята до дневната (за да може да се съвземе на спокойствие).

На другата сутрин обаче, приятелките й са я намерили на леглото в друга стая. „Имаше още една стая свързана с банята,“ – обяснява „И“. „Не ме намериха в стаята, в която ме бяха оставили, а ме намериха в противоположната на нея стая.“

Когато са я открили, дрехите й липсвали. Тя описва, че когато отворила очи, приятелите й крещяли да дойде на себе си и дори са я щипали и удряли, но тя не е станала. „Казаха ми, че са прекарали половин час опитвайки се да ме събудят.“ – разказва тя – „Удряли са ми шамари по лицето и са щипали бедрата, стомаха и ръцете ми.“ Накрая е успяла да стигне до женската квартира и е заспала отново.

SBS описа, че оттогава са минали 3 години, но едва когато разговорите в чат стаите са били разкрити, тя най-накрая е разбрала какво се е случило с нея, когато е изгубила съзнание.

Член на чат стая, описан с фамилията „Ким“ е заснел сцена със сексуално насилване и я споделил с останалите. Че Джонг Хун е отвърнал, че видеото е било кратко и Ким е пратил още едно. Че Джонг Хун е написал „Какво по…, тя е в безсъзнание.“, на което „Ким“ е отвърнал „И какво ако е?“. Чонг Джун Йонг е изпратил съобщение „Беше изнасилване.“ със символи за смях накрая.

„И“ никога не е получила извинение от някого от чат стаята. Напротив по време на полицейския разпит докато признава, че стои зад незаконно заснемане, „Ким“ е заявил, че половият акт е бил по взаимно съгласие. Представител на Сънгри коментира, че по това време Сънгри не е знаел за станалото, тъй като е било преди доста време и не си го спомня.

„И“ обясни защо е решила да събере кураж и да свидетелства като жертва – „Ако този човек излезе на свобода, ще решат че законът е лесен и някой друг ще бъде мишена на техните престъпления. Аз също смятах, че никога няма да изпитам подобно нещо. Всеки може да стане (жертва). Може да се случи и на по-малката ми сестра. Надявам се, че няма да има повече жертви и сметнах че трябва да свидетелствам, така че (той) да получи съответното ниво на наказание.”

От полицията са потвърдили, че „И“ е жената от видеото и са изпратили (делото на) Ким към прокуратурата с подозрения за квази-изнасилване (сексуален акт, при който извършителя се възползва от жертвата докато е в безсъзнание или не е в състояние да се възпротиви). SBS коментираха, че изглежда ще се наложи да бъде проведено още едно разследване, за да се определи дали са използвани упойващи вещества/наркотици, заради бързата загуба на съзнание на жертвата.

Източник: Soompi (1; 2; 3)

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.